Положення про права людини, що містяться у статтях Статуту ООН (1945), стали основою становлення нового інституту права — міжнародного захисту прав людини і основних свобод. 10 грудня 1948 р. Генеральна Асамблея ООН затвердила Загальну декларацію прав людини, яка проголосила центральний пункт концепції прав людини — визнання людської гідності кожної особи.
З 1948 р. 10 грудня відзначається в усьому світі як День прав людини.
Права людини набули цінності, яка належить усьому міжнародному співтовариству, і отримали обґрунтування в міжнародному праві як правовий стандарт, до якого повинні прагнути всі народи і держави. З моменту визнання цих прав кожна людина набувала певного правового статусу відповідно до міжнародного гуманітарного і, разом із ним, національного права. Саме такими словами розпочалася година класного керівника в 11 класі, які передувала певна дослідницька робота учнів. Їхні творчі роботи були також представлені на дошці та у формі плакатів та стінгазет.Метою виховної години було: ознайомити учнів із міжнародно - правовими стандартами прав людини; із поняттям прав людини; розкрити їх зміст; розвивати в учнів впевненість; виховувати правову свідомість та громадянську позицію. На закріплення знань була використана гра "Павутинка":
Гра «Павутинка».
Розглянемо малюнки та спробуймо класифікувати права:
Всі діти мають право на життя.
Всі діти мають право на піклування і турботу.
Всі діти рівні у своїх правах.
Права «піклуйтеся-про-мене».
Ти маєш право на достатнє та здорове харчування.
Ти маєш право на освіту.
Ти маєш право на медичну допомогу.
Ти маєш право на розваги.
Права «не знущайтеся наді мною».
Ти маєш право на захист від економічної експлуатації та примусової праці.
Ти маєш право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для твого здоров’я.
Ти маєш право не бути жертвою війни.
Ти маєш право на захист від сексуальної експлуатації.
Права «я маю власну думку».
Ти маєш право виражати свої погляди.
Ти маєш право сповідувати свою власну релігію.
Ти маєш право об'єднуватися з іншими.
Ти маєш право на інформацію.
Права «спеціальних потреб»: життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування.
Діти-інваліди.
Діти, позбавлені батьківського піклування.
Діти-біженці.
Діти у конфлікті з законом.
Комментарии
Отправить комментарий