Плейкасти на уроках зарубіжної літератури.
Думка
про те, що уроки літератури вирізняються з-поміж усіх інших
навчальних
предметів, не потребує доказів. Саме література виконує головну
роль
у формуванні світогляду, характеру й особистісних якостей, естетичних
смаків
учнів. На сучасному етапі вивчення літератури значну роль відведено
вихованню
серйозного, вдумливого читача — людини з розвиненим
критичним
мисленням, здатної оцінювати себе і навколишній світ, що не
можливо
без формування базових якостей особистості, розвитку її активного
начала.
Сучасний
урок літератури – це продуктивний урок, на якому учень
відтворює
набуті раніше знання під час опанування нового змісту предмета,
засвоює
практичні дії, формує світогляд, самостійність, активність, творче
мислення,
це урок, який побудований з урахуванням вимог сучасної освіти.
Відомий
в Україні методист Н.Волошина стверджує: “Урок літератури
сьогодні
- це витвір мистецтва, в якому присутні і краса, і натхнення думки, і
радість
пошуків, створені спільними зусиллями учня і вчителя”. На мою думку, на уроці має бути створена не
просто робоча обстановка, не
тільки
увага до того, що відбувається, а й певний емоційний тон, настрій,
суголосний
емоційній домінанті твору, що вивчається. Це важке завдання,
специфічне
саме для уроку літератури. Учитель має сам перейнятися цією
емоцією
і поширити її на клас — за допомогою художнього слова, своїх
коментарів
до нього, завдяки майстерності педагога, знавця і актора. Тож часто створюємо та використовуємо на уроках плейкасти. На етапі актуалізації знань вони дуже корисні, а як
засіб висловлення власних думок після прочитання твору, сплеск емоцій, плейкаст
можна використовувати і як узагальнення матеріалу, релаксацію та у вигляді
творчого домашнього завдання.
Що ж таке плейкаст? (Від слів «Play» (грати, виконувати)
і «broadCast» (широке мовлення). Це своєрідна мультимедійна листівка, що
складається з оригінального фону, на який накладаються потрібні слова і музика,
за допомогою якої ви можете яскраво виразити свої емоції, подарувати щастя і
посмішку вашим рідним і друзям. Адже коли мелодія кожною нотою відбивається в
серці, коли один погляд на зображення переносить тебе у світ емоцій, а приємні,
хвилюючі слова западають у душу – чи це не щастя? Плейкасти використовують для
того, щоб привітати з Днем народження або з будь-яким іншим святом, висловити
власні думки або розповісти про якісь події. Варіанти використання плейкастів
обмежені тільки фантазією їх творців: відправити плейкаст другу чи просто
розмістити в галереї сайту; привітати зі святом чи освідчитися в коханні або
надіслати звуковий лист із Києва до Парижа. Якісний плейкаст може бути таким же
гарним, як найсмачніші смаколики, вишуканим, як найкращий і найдорожчий
дарунок. Головне – продумати загальну композицію плейкасту - підібрати
картинку, текст і музичний файл, які повинні гармонійно поєднуватися в електронній
листівці. Такі незвичайні листівки завжди привертають увагу не тільки зовнішнім
виглядом, але й індивідуальністю – кожен може створити саме те, що припаде до
смаку його адресату. Достатньо лише приділити трохи часу, обираючи необхідні
файли – і результат буде неперевершеним.
Створення плейкасту розвиває не тільки любов до літератури,
а й допомагає учням краще освоїти комп’ютерну грамотність, відкрити нові імена,
або розширити свої знання, про діячів мистецтва та твори живопису, музікальні
твори, навчитися мелодекламації (читання поезій чи прозових творів під музичний
супровід). А, доторкнувшись душею до всього цього, учень не може не намагатися
розкрити власні таланти, вкласти у створене душу, розширити своє світобачення,
виховувати вміння втілювати свої креативні думки у естетичну форму.
Створювати плейкасти нескладно. Набирамо «плейкаст»,
реєструємося у «Рlaycast» . На вашу поштову скриньку прийде лист із підтвердженням
реєстрації, після чого ви зможете потрапити на сторінку, де, натиснувши клавішу
«Моя сторінка», потрапите до свого аккаунту. А там вже не має меж Вашій
творчості: використовувати можна музику, живопис, ілюстрації до творів та
відео. Створивши власний плейкаст Ви можете попередньо його переглянути та
редагувати до того моменту, поки Ваша робота Вас влаштує. А там вже, натиснувши
кнопку «Опублікувати», сміливо публікуєте Вашу роботу. Якщо Ви захочете
поділитися нею з колегами, чи учнями, то можете поширити її у соціальних
мережах. Пропоную Вашій увазі плейкаст до творчості Ф. Кафки.
Автоматическая генерация цитат и афоризмов в постеры.
Совершенно случайно, скачивая программку для создания "хмаринок слів" увидела программу для создания постеров.Очень простую и удобную для работы на телефоне Poster Maker, которую Вы легко сможете скачать в Плей Маркет. Данная программа являеться простым приложением по созданию постеров. Оформляйте свои любимые цитаты и афоризмы в красивый постер и делитесь ним с друзьями в социальных сетях. Вам необходимо лишь ввести текст, выбрать цветовую тему и нажать кнопку, все остальное программа сделает сама.Постеры генерируются случайным образом. Вы можете обновлять постер до тех пор, пока не получите свое произведение искусства.Желаю удачи!
A7-studio
21 апреля 2017 г. ·
P.S. Друзья, представляем вам наше новое приложение для автоматической генерации плакатов.
PoserMaker в Фейсбуке
2017-2018 Лист МОН від 17.08.2017 № 1/11-8269 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”
Міністерство освіти і науки надало переліки навчальних програм, науково-методичних посібників та підручників, які відомство рекомендує для використання у початковій сколі, середній та старшій школі. Відповідний лист підписано заступником міністра Павлом Хобзеєм.
МОН вимагає від чиновників відчепитися від учителів
Прикріплені файлиПро структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладівНорми тривалості робочого часу - 2017
Письменники-ювіляри -2017 року
У 2017 році літературний світ буде відзначати десятки ювілеїв геніїв пера. Завдяки їхнім творам кожна людина може поринути в атмосферу радості і смутку, забути про насущні проблеми і знайти відповіді на свої питання. Література – це цитадель знань і, безсумнівно, письменники-ювіляри 2017 року внесли значний внесок у будівництво цієї вічної стіни натхнення і свята.
РОСІЙСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ
10 квітня 1937 року народилася Белла Ахмадуліна – одна з найбільш проникливих поетес XX століття. Її вірші переписувались і переспівувалися, а збірники з її творами розліталися з книжкових полиць, не встигнувши на них затриматися.
80-річний ювілей у 2017 році святкує сучасна письменниця Вікторія Токарєва. Вона знаменита тим, що стала автором сценарію до улюбленого багатьом кінофільму «Джентльмени удачі», а також за численними романами та розповідями, які мають у літературі жанр сучасної прози.
27 січня 2017 року 85-річний ювілей відзначила б Римма Казакова – російська поетеса і автор багатьох пісень.
13 березня відсвяткує свій ювілей Володимир Семенович Маканін – російський письменник, відомий своїм романом «Андеграунд, або Герой нашого часу», за його романами знімали фільми Данелія і Вчитель. Його книги перекладені на англійську, німецьку, французьку та іспанську мови.
Один з найбільш «гучних» свят буде відзначати російська література 15 березня 2017 року, коли виповниться 80 років з дня народження відомого «сільському» письменнику Валентину Распутіну.
2 червня 80-річний поріг перейде вітчизняна поетеса Юнна Петрівна Мариц, відома своєю творчістю для дітей.
19 серпня 2017 року відомому російському драматургу Александрові Вампилову виповнилося б 80 років. Його комедія «Старший син» насправді має трагічну підгрунтя довіри, смутку і самотності дорослої людини. Твори Вампілова і понині має життя в постановках театральних сцен.
Поет і за сумісництвом сценарист Геннадій Шпаліков зазначив б у вересні 2017 року 80-літній ювілей.
95 років у 2017 році відсвяткував би відомий поет-фронтовик, учасник Великої Вітчизняної війни Семен Петрович Гудзенко.
У цьому ж місяці 85 років виповнюється російському і сучасному письменнику, автору «Монументальної пропаганди» Володимиру Миколайовичу Войновичу.
Романтик і поет, чиї вірші звучать сучасно сьогодні, – Роберт Рождественський в 2017 році відзначив 85-річний ювілей.
Відомі й улюблені дитячі письменники відзначають ювілей у 2017 році – 70 років виповнюється Григорію Остеру і 80 років – Едуарду Успенському.
РАДЯНСЬКІ І РОСІЙСЬКІ ПИСЬМЕННИКИ
Ювілярами 2017 року в галузі літератури є талановиті радянські, російські прозаїки і поети.
25 листопада святкується 300-річний ювілей у геніального, за висловом Бєлінського, і того, до кого «Урочистої хвали до нього лине шум», як писав про нього Пушкін, – письменника Олександра Петровича Сумарокова. 10 квітня 200-річний ювілей святкується у російського прозаїка, поета, публіциста, автора дослідження «Ломоносов в історії російської літератури і російської мови», яке принесло йому ступінь магістра російської словесності – Костянтина Аксакова. 200-річний письменник-ювіляр 2017 року – Микола Іванович Костомаров.
Великий вітчизняний драматург, творець трилогії «Картини минулого» і людина нелегкої долі – Олександр Васильович Сухово-Кобилін народився 200 років тому 29 вересня 1817 року.
Сучасник Сухово-Кобиліна та Аксакова – талановитий поет Олексій Костянтинович Толстой народився 200 років тому 5 вересня 1817 року. Це одна з ключових літературних постатей в навчальній літературі. Школярам він відомий з історичних творів – циклу із трьох творів «Смерть Івана Грозного», «Цар Федір Іоаннович», «Цар Борис», а також роману «Князь Срібний».
Шанувальники поезії в майбутньому році відзначать велику дату – 150 років від дня народження виповниться поетові, який писав у жанрі символізму, однією з головних фігур епохи Срібного століття Костянтина Бальмонта. Його сучасник і колега по «серябрянной» поезії – Ігор Северянин народився 130 років тому.
У 2017 році 120-річний ювілей відзначить драматург, автор патріотичний творів, учень Буніна і автор військової повісті «Син полку» – Валентин Петрович Катаєв.
165 років 20 лютого виповнюється російському письменнику Миколі Георгійовичу Гаріну-Михайлівському.
Цей місяць позначений датою 125-річного ювілею у Костянтина Федіна – неоднозначного письменника свого часу, влаштував цькування на Пастернака і виступав за заборону публікації роману Солженіцина «Раковий корпус». Його відомі праці – політичний роман «Викрадення Європи», мемуари «Письменник, мистецтво, час» і «Гіркий серед нас».
140 років виповнюється в березні Олексію Силычу (Силантьевичу) Новікову-Прибою, удостоєний Сталінської премії за роман «Цусіма».
110 років від дня народження 10 березня виповнюється поетесі Лідії Корніївні Чуковской – дочки прославленого письменника. У цьому ж місяці її батька – великого дитячого поету і публіцисту – Корнія Івановича Чуковського виповнюється 135 років.
В 1912 році – 105 років тому народився російський поет і драматург Олександр Гладков.
Ювіляр 2017 року – Максиміліан Олександрович Волошин, якому б виповнилося 140 років.
Сучасник і улюбленець Пушкіна, вірші якого він обожнював, – Костянтин Миколайович Батюшков народився 230 років тому. У цьому ж році 220 років тому з’явився на світ спільний друг поетів, однокурсник Олександра Сергійовича, декабрист, який провів в ув’язненні 15 років, написав свої відомі твори «Смерть Байрона» і пронизливе вірш шкільної програми «Доля російських поетів» – Вільгельм Карлович Кюхельбекер.
120-річний ювілей в 2017 році буде у вітчизняного поета і прозаїка Петра Орешина.
У жовтні світ поезії буде святкувати велику дату – 125 років з дня народження одного з найулюбленіших, проникливих і тонких поетес – Марини Іванівни Цвєтаєвої.
3 листопада виповнилося б 130 років дитячому письменникові Самуїла Яковича Маршаку, чотири рази одержувач Сталінської і один раз Ленінської преміями за книги для дітей.
Письменник-ювіляр 2017 року – Вікентій Вікентійович Вересаєв – лауреат останньої Пушкінської Премії за переклади давньогрецької поезії, автор романів «Сестри» і «У глухому куті», 16 січня виповнюється 150 років з дня його народження.
ЗАРУБІЖНІ ПИСЬМЕННИКИ
Твори зарубіжних письменників XVIII-XIX-XX століть залишили значний відбиток у літературі, надавши вплив на творчість багатьох вітчизняних митців, а також по сей день будучи сучасним і затребуваним матеріалом серед читачів. Безліч ювілейних дат серед зарубіжних письменників і поетів у 2017 році.
Дата
Ювілей
Письменник
Творчість
Січень
3
125 років
Джон Рональд Руел Толкін
«Володар кілець», «Хоббіт, або Туди і назад»
15
395 років
Жан Батист Поклен – відомий як Мольєр
«Тартюф», «Дон Жуан», «Скупий», «Міщанин у дворянстві»
24
285 років
П’єр Огюстен Карон де Бомарше
«Севільський цирульник», «Весілля Фігаро», «Тарар»
25
135 років
Вірджинія Вульф
«Хвилі», «Щоденник письменниці»
27
185 років
Льюїс Керролл
«Пригоди Аліси в Країні чудес»
Лютий
2
135 років
Джеймс Джойс
«Портрет художника в юності», «Улісс»
2
135 років
Чарльз Діккенс
«Пригоди Олівера Твіста», «Девід Копперфільд»
11
100 років
Сідні Шелдон
«Зворотний бік півночі», автор сотні бестселерів
25
100 років
Ентоні Берджесс
«Заводний апельсин»
25
310 років
Карло Гольдоні
«Слуга двох панів», «Трактирниця»
26
215 років
Віктор Марі Гюго
«Собор Паризької Богоматері», «Знедолені»
27
210 років
Генрі Уодсуорт Лонгфелло
«Відплата» — чотиривірш
27
115 років
Джон Ернст Стейнбека
«Квартал Тортилья-Флет»
Березень
18
85 років
Джон Апдайк
«Іствікські відьми», романи про кролика, Трилогія книг про Беке
Квітень
1
320 років
Антуан Франсуа Прево
«Історія кавалера де Гріє і Манон Леско»
22
310 років
Генрі Філдінг
«Джозефа Ендрюсі»
Липень
2
140 років
Герман Гессе
лауреат Нобелівської премії, автор «Гри в бісер»
14
150 років
Джон Голсуорсі
«Срібна коробочка», «Сага про Форсайтів», «Гротески»
24
215 років
Олександр Дюма (батько)
Автор численних романів про трьох мушкетерів
20
190 років
Теодор Анрі де Багаття
«Легенда про Тіля», по якій був поставлений спектакль М. Захарова «Пристрасті по Тилю»
Вересень
11
155 років
О. Генрі – Вільям Сідні Портер
«Королі і капуста»
29
470 років
Міґель де Сервантес Сааведра
«Корнелія»
30
810 років
Джалала ад-Діна Мухаммадт Румі
перської поет-суфія
Жовтень
3
120 років
Луї Арагон
Роман «Багаті квартали», збірка віршів «Очі Ельзи»
Листопад
10
130 років
Арнольд Цвейг
«Велика війна білих людей»
14
110 років
Астрід Анна Емілія Ліндгрен
Дитяча письменниця, автор оповідань про Пеппі Довгапанчоха
30
350 років
Джонатан Свіфт
«Подорожі Гуллівера», «Казка бочки»
Грудень
13
220 років
Генріх Гейне
Відомий німецький поет
Ювілеї письменників в 2017 році – прекрасний привід згадати їх творчість або прочитати в перший раз романи і вірші, на які не вистачало часу або бажання.
Про проведення І Міжнародної гри "Sunflower" - 2016
Українська асоціація викладачів зарубіжної літератури спільно з Творчим об єднанням "Соняшник" започатковує щорічну Міжнародну гру зі світової літератури (української та зарубіжної) літератури "Sunflower" для учнів 1-11 класів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів. Проведення інтелектуального змагання планується 30 листопада 2016 року.
Про порядок реєстрації для участі у грі, умови проведення, матеріали для підготовки детальніше на сайті: gra-sunflower.cjm.ua.
Відповідно до наказу МОН України
від 08.05.2015 No 518
змінено назву
предмета "Світова література" на "Зарубіжна література".
Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури у 2015/2016 н.р.
Шановні колеги-зарубіжники! За цими адресами Ви та учні зможете користуватися підручником в електронному варіанті. http://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Svitova_literatura_7klas_Nikolenko.pdf http://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Svitova_literatura_7klas_Voloshhuk.pdf
У 2015-2016 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5-7 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
У 8-9 класах – за програмою: Зарубіжна література. 5–12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Ірпінь: Перун, 2005.
Програми розміщені на офіційному сайті МОН:http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869088/.
У 10-11 класах – за програмами, затвердженими наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021 (офіційний сайт МОН – http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational_programs/1349869542).
Програми курсів за вибором і факультативів, рекомендованих Міністерством, вміщено у збірниках:
Збірник програм курсів за вибором і факультативів зі світової літератури. 8–11 класи. Книга 1. Тернопіль: Мандрівець, 2011;
Збірник програм курсів за вибором і факультативів із зарубіжної літератури. 5 – 7 класи: Біла Церква: ТОВ «ОФСЕТ»;
Збірник програм курсів за вибором і факультативів із зарубіжної літератури. 8 – 11 класи: Біла Церква: ТОВ «ОФСЕТ» (лист МОН України від 29.05.2015 № 14.1/12-Г- 333).
У навчальну програму із зарубіжної літератури для 5 – 9 класів внесено зміни, затверджені наказом МОН від 29.05.2015 № 585.
5 клас
Збільшено кількість годин (на 2) на вивчення теми «Казки народів світу» за рахунок теми «Природа і людина».6 класЗбільшено кількість годин ( відповідно по 1) на вивчення тем «Вступ» і «Міфи народів світу» за рахунок тем «Пригоди і фантастика», «Людські стосунки».
Твори «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя) і «Листівки з видами міст» винесено на альтернативне вивчення (1 твір за вибором учителя).Повість-казку «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері перенесено до 8 класу (у розділ «Література XX-XXI ст.» на обов’язкове вивчення).Повість «Брати Лев’яче серце» А. Ліндгрен перенесено до списку додаткового читання.
7 класБалади про Робіна Гуда винесено на альтернативне вивчення.
Баладу «Садко» перенесено до списку додаткового читання.Вірш «Круки» І. Вайсгласса перенесено до списку додаткового читання.Вірш «Зінка» Ю. Друніної перенесено до списку додаткового читання.Вірш «Нас не треба жаліти…» С. Гудзенка замінено на вірш «До побачення, хлопчики…» Б. Ш. Окуджави.Твори «Золотий жук» Е. По і оповідання «Пістрява стрічка», «Спілка рудих» А. Конана Дойла винесено на альтернативне вивчення (1-2 твори згаданих письменників за вибором учителя та учнів).Твори «Пісня над піснями» Шолом-Алейхема і «Пурпурові вітрила» О. Гріна винесено на альтернативне вивчення (1 твір за вибором учителя та учнів).
8 клас
Збільшено кількість годин ( на 1) на вивчення теми «Античність» за рахунок теми «Священні книги людства».Розділи «Веди», «Коран» спрощено у змісті навчального матеріалу.Теми «Бароко» і «Класицизм» об’єднано в одну тему «Бароко і класицизм», відповідно тему спрощено у змісті навчального матеріалу.Здійснено заміну двох віршів Дж. Донна на сонет «Щоб мучить мене…». Вірші «Галерник» Л. де Гонгори і «Щоб мучить мене…» Дж. Донна винесено на альтернативне вивчення (1 за вибором учителя).Тему «Просвітництво» перенесено до 9 класу.Тему «Сучасна література» замінено на тему «Література XX-XXI ст.», до якої з 6 класу перенесено повість-казку «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері.
9 клас
Додано тему «Просвітництво» (перенесено з 8 класу).Вірш «Івікові журавлі» Ф. Шиллера перенесено до списку додаткового читання.Розділ «Ф. Достоєвський», тему «Перехід до модернізму» (розділи «Шарль Бодлер», «Поль Верлен», «Артюр Рембо») перенесено до старших класів.Вилучено тему «Перехід до модернізму», натомість розширено вивчення романтизму і творчості Дж. Байрона (поему «Мазепа» і «Паломництво Чайльд Гарольда» запропоновано на альтернативне вивчення), а також реалізму та творчості М. Гоголя (із додаткового читання до основної програми перенесено комедію «Ревізор»).Тему «Сучасна література» замінено на тему «Література XX-XXI ст.».Повість «Собаче серце» М. Булгакова перенесено на альтернативне вивчення в розділ «Література XX-XXI ст.» серед інших творів.
|
Характеристика джерела
|
Приклад
оформлення
|
Книги:
Один автор
|
1. Тимошик М. С. Книга для автора, редактора, видавця : практ. посіб. / Микола Степанович
Тимошик. — 2-ге вид., стереотипне. — К. : Наша культура і наука, 2006. — 560
с.
2.
Бондар Ю. В.
Національний інформаційний простір новітньої України: становлення та
функціонування у процесі політичної трансформації суспільства : монографія. —
К. : Міжрегіон. Акад. упр. персоналом, 2007. — 184 с. — Бібілогр.: с.
166—183.
|
Два автори
|
1.
Ромовська З. В. Сімейне законодавство України / З. В.
Ромовська, Ю. В. Черняк. — К. : Прецедент, 2006. — 93 с.
2.
Суберляк О. В. Технологія переробки полімерних та
композиційних матеріалів : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. В. Суберляк, П. І.
Баштанник. — Львів : Растр-7, 2007. — 375 с.
|
Три автори
|
1.
Мацько Л. І. Стилістика ділового мовлення та редагування ділових документів /
Мацько Л. І., Кравець Л. В., Солдаткіна О. В. — К. : Ун-т
“Україна”, 2005. — 281 с.
|
Чотири автори
|
1.
Методика нормування ресурсів для виробництва продукції
рослинництва / [ Вітвіцький В. В., Кисляченко М. Ф., Лобастов І. В.,
Нечипорук А. А.]. — К. : НДІ "Украгропромпродуктивність", 2006. —
106 с.
2.
Механізація переробної галузі агропромислового
комплексу : [підруч. для учнів проф.-техн. навч. закл.] / О. В. Гвоздєв, Ф.
Ю. Ялпачик, Ю. П. Рогач, М. М. Сердюк. — К. : Вища освіта, 2006. — 478 с.
|
П’ять і більше авторів
|
1.
Психология менеджмента / [Власов П. К., Липницкий А.
В., Лущихина И. М. и др.] ; под ред. Г. С. Никифорова. — [3-е изд.]. — Х. : Гуманитар.
центр, 2007. — 510 с.
2.
Формування здорового способу життя молоді : навч.-метод.
посіб. для працівників соц. служб для сім’ї, дітей та молоді / [Т. В.
Бондар, О. Г. Карпенко, Д. М. Дикова-Фаворська та ін.]. — К. : Укр. ін-т соц.
дослідж., 2005. — 115 с.
|
Без автора
|
1. Історія
Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря / [авт. тексту В. Клос]. — К. :
Грані-Т, 2007. — 119 с.
2. Основи перекладу: граматичні та лексичні аспекти : навч.
посіб. / за ред. В. К. Шпака. — К. : Знання, 2005. — 311 с.
3. Рекомендації щодо складання бібліографічного опису в картках для
каталогів і картотек (у зв’язку з набуттям чинності ДСТУ ГОСТ 7.1:2006) / уклад. О. Б. Рудич.
— К. : Кн. Палата України, 2007. — 60 с.
|
Багатотомний документ
|
1.
Історія Національної академії наук України, 1941—1945 /
[упоряд. Л. М. Яременко та ін.]. — К. : Нац. б-ка України ім. В. І.
Вернадського, 2007— .— (Джерела з
історії науки в Україні). Ч. 2 : Додатки — 2007. — 573, [1] c.
2.
Межгосударственные стандарты : каталог в 6 т. / [сост.
Ковалева И. В., Рубцова Е. Ю. ; ред. Иванов В. Л.]. — Львов : НТЦ
"Леонорм-Стандарт", 2005— .— (Серия "Нормативная база
предприятия"). Т. 1. — 2005. — 277 с.
3.
Бондаренко В. Г. Теорія ймовірностей і математична
статистика. Ч.1 / В. Г. Бондаренко, І. Ю. Канівська, С. М. Парамонова. — К. :
НТУУ "КПІ", 2006. — 125 с.
|
Матеріали конференцій,
семінарів
|
1.
Проблеми обчислювальної механіки
і міцності конструкцій : зб. наук. праць / наук. ред. В. І. Моссаковський. —
Дніпропетровськ : Навч. кн., 1999. — 215 с.
|
Словники
|
1. Географія :
словник-довідник / [авт.-уклад. Ципін В. Л.]. — Х. : Халімон, 2006. — 175,
[1] с.
2.
Тимошенко З. І. Болонський процес в дії :
словник-довідник основ. термінів і понять з орг. навч. процесу у вищ. навч.
закл. / З. І. Тимошенко, О. І. Тимошенко. — К. : Європ. ун-т, 2007. — 57 с.
|
Атласи
|
1.
Анатомія пам’яті : атлас схем і рисунків провідних шляхів і
структур нервової системи, що беруть участь у процесах пам’яті : посіб. для
студ. та лікарів / О. Л. Дроздов, Л. А. Дзяк, В. О. Козлов, В. Д.
Маковецький. — 2-ге вид., розшир. та доповн. — Дніпропетровськ : Пороги,
2005. — 218 с.
|
1.
Медична статистика статистика : зб. нормат. док. / упоряд. та
голов. ред. В. М. Заболотько. — К. : МНІАЦ мед. статистики : Медінформ, 2006.
— 459 с. — (Нормативні директивні правові документи).
2. Про затвердження Порядку надання навчальній
літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв
Міністерства освіти і науки України : наказ Міністерства освіти і науки
України від 17.06.2008 № 537
|
|
Дисертації
|
1.
Петров П.П. Активність молодих зірок сонячної
маси: дис. ... доктора фіз.-мат. наук
: 01.03.02 / Петров Петро Петрович. – К., 2005. – 276 с.
|
Автореферати
дисертацій
|
1. Новосад І.Я.
Технологічне забезпечення виготовлення секцій робочих органів гнучких
гвинтових конвеєрів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн.
наук : спец. 05.02.08 „Технологія машинобудування” / І. Я. Новосад.
— Тернопіль, 2007. — 20 с.
|
Частина книги, періодичного,
продовжуваного видання
|
1. Козіна Ж. Л. Теоретичні
основи і результати практичного застосування системного аналізу в наукових
дослідженнях в області спортивних ігор / Ж. Л. Козіна // Теорія та методика
фізичного виховання. — 2007. — № 6. — С. 15—18, 35—38.
2. Гранчак Т.
Інформаційно-аналітичні структури бібліотек в умовах демократичних
перетворень / Тетяна Гранчак, Валерій Горовий // Бібліотечний вісник. — 2006.
— № 6. — С. 14—17.
3. Валькман Ю. Р.
Моделирование НЕ-факторов — основа интеллектуализации компьютерных технологий
/ Ю. Р. Валькман, В. С. Быков, А. Ю. Рыхальский // Системні
дослідження та інформаційні технології. — 2007. — № 1. — С. 39—61.
|
Електронні ресурси
|
1.
Богомольний Б. Р. Медицина екстремальних ситуацій
[Електронний ресурс] ] : навч. посіб.
для студ. мед. вузів III—IV рівнів акредитації / Б. Р. Богомольний, В. В. Кононенко, П. М. Чуєв. — 80 Min
/ 700 MB. — Одеса : Одес. мед. ун-т, 2003. — (Бібліотека
студента-медика) — 1 електрон. опт. диск (CD-ROM) ;
|
3.
Бібліотека і доступність
інформації у сучасному світі: електронні ресурси в науці, культурі та освіті
: (підсумки 10-ї Міжнар. конф. „Крим-
|
12 сервісів для викладачів та вчителів зі створення повноцінних, коротких і мікрокурсів
Сервіси для створення власних курсів
Нові освітні технології хороші тим, що дозволяють кожному не тільки вчитися, а й вчити. Edutainme знайшли 12 сервісів, кожний з яких дозволяє без особливих зусиль провести свій курс, а деякі - ще й заробити на цьому.
Lore
Спочатку Lore легко сплутати з Facebook, але ця схожість лише візуальна. Те, що в одному було стрічкою новин, в іншому стало стрічкою курсів, де викладачі компонують лекції із картинок, презентацій, таблиць, аудіо- та відеороликів. Повноцінний профіль є тільки у викладача, а у студентів сторінки досить-таки безликі, що розумно - все ж це освітня, а не розважальна мережа. «Стрічкове» оформлення курсів полегшує спілкування - студенти можуть задавати питання під будь-яким постом (навіть якщо це звичайна картинка). Ще у кожного учня є особистий щоденник для ведення заміток, календар, де викладач призначає дати здачі робіт, і бібліотека з необхідною для курсу електронною літературою. Реєстрація в Lore відкрита для всіх викладачів, а студенти отримують доступ до мережі тільки на запрошення учителя. Але і для тих, і для інших сервіс завжди залишається безкоштовним.
Eliademy
Освітня платформа фінської компанії CBTec, яку заснували вихідці з Nokia. Eliademy намагається повністю умістити процес проходження курсів у браузер - прямо на місці можна переглядати навіть таблиці Excel і презентації PowerPoint. Під викладеними файлами викладачі залишають голосові замітки - так в Eliademy і формуються лекції. Кожен урок можна пов'язати з певним домашнім завданням. Стрічки для обговорень тут немає, зате є форум, де можна вести групові дискусії як на Coursera. Якщо хочете приховати свій курс від сторонніх очей, зробіть його закритим і пускайте за запрошеннями. Реєстрація в Eliademy безкоштовна, але бажаючі можуть встановити плату за прослуховування лекцій.
EduBrite
EduBrite намагається спростити життя викладачам. Створювати свої уроки тут дуже легко, процес схожий на написання поста в блог - закидаємо необхідні файли, розставляємо їх у правильному порядку, даємо коментарі, і готово! Після того, як ви зробите кілька уроків, їх можна зв'язати в курс і завершити його тестом з пройденого матеріалу. У EduBrite студенти не мають можливості спілкуватися один з одним, зате у сервісу є додаток для iPad, де можна завантажувати уроки і переглядати їх в офлайні. Вартість EduBrite залежить від кількості студентів, тривалості підписки і типу аккаунта. Наприклад, тариф Personal для групи до 25 студентів буде безкоштовним, а тариф Business для такої ж групи обійдеться в $24 на місяць, зате дозволить заробляти на курсах.
Moodle
Система управління курсами з Австралії. Відразу після реєстрації платформа попросить визначитися із технічними моментами - задати налаштування приватності, вказати тривалість курсу та ін. Потім можна збирати лекції з різних файлів і навіть підготувати заключний іспит. Хоча функціонал Moodle вельми скромний, деякі можливості сервісу унікальні: наприклад, є можливість вставити його як модуль в інші сайти за допомогою спеціального програмного коду. Це зручно, якщо ви хочете презентувати свій курс на якомусь сайті. Також в Moodle можна робити опитування, глосарії, анкети і невеликі бази даних. Сервіс повністю безкоштовний.
Cornerstone OnDemand
Освітня платформа для навчання працівників великих організацій - приватних і державних компаній або університетів. OnDemand можна використовувати як для підвищення кваліфікації співробітників, так і для первинного навчання нового персоналу або студентів. На відміну від інших сервісів, OnDemand працює як своєрідна біржа викладачів - перш, аніж почати створення курсу, необхідно розмістити своє резюме, вказавши спеціалізацію і коротко розповівши про свій підхід до навчання. Після цього на вас може вийти роботодавець, який і залишить вам заявку на створення курсу - при цьому вибір методики і змісту залишиться за вами. OnDemand заточена під мобільне користування - у сервісу є версії для Android і iOS, а також можливість завантажувати і вивчати уроки офлайн. Вартість роботи в OnDemand обговорюється безпосередньо з клієнтом - сервіс виступає тільки у ролі посередника.
Versal
Versal відразу привертає простим і зрозумілим інтерфейсом. Кожен курс тут створюється із функціональних елементів - відеороликів, діаграм, картинок, пояснювальних записів тощо. Елементи додаються простим перетягуванням іконок в робочу область, де можна розташувати їх в правильному порядку. Після завершення роботи Versal дає посилання на курс, яке можна відправити своїм студентам або розмістити в соціальних мережах. Спеціальних можливостей для спілкування зі студентами (відео- або аудіоконференцій, чату або форуму) у сервісу немає. Versal безкоштовний для приватних осіб, але для організацій вартість сервісу залежить від кількості учнів. Наприклад, 500 студентів обійдуться вам у $100 на місяць, а 3500 - вже в $1250 на місяць.
Basecamp
Basecamp добре відомий у IT-середовищі - це одне з найпопулярніших додатків для менеджменту проектів, простий в освоєнні, але дуже гнучкий та швидкий. Над кожним проектом можна працювати групами: адміністратор створює дискусії, формує список завдань і завантажує необхідні для їх виконання файли, а виконавці беруть участь в обговоренні і працюють над поставленими завданнями. По суті, це відмінне середовище для ведення онлайн-курсів - інструментарій Basecamp аналогічний такому у Lore або Eliademy. До того ж, сервіс підтримується більшістю сучасних платформ і має мобільні версії для Android і iOS. І головне - Basecamp абсолютно безкоштовний для викладачів. Потрібно тільки зареєструватися на сайті сервісу і написати короткий лист на адресу teachers@basecamp.com з розповіддю, де ви працюєте і що викладаєте.
Edmodo
Edmodo - щось на зразок соціальної мережі для викладачів і студентів. Сервіс збудований навколо спілкування - викладач може створювати предметні групи для обміну навчальними матеріалами, опитування і тести для перевірки знань учнів, завантажувати книги в спеціальний бібліотечний розділ, а інші файли - на Google Drive, який синхронізується із Edmodo. Все це створює середовище, де ментори й учні спілкуються на рівних і діляться досвідом. Особливо активних студентів тут можна додатково мотивувати бейджами - «старанний учень», «допоможе з домашнім завданням» тощо. Сервіс повністю безкоштовний, всі його можливості відкриваються одразу після реєстрації. До того ж, у Edmodo є мобільна версія для Android і iOS, теж безкоштовна.
Udemy
В Udemy відчувається серйозний технічний ухил - значна частина місцевих курсів пропонує робити мобільні додатки, вивчати Java і знайомитися із новою мовою програмування Apple - Swift. Щоб створити курс в Udemy, потрібно зареєструватися в якості викладача, увійти в редактор і додати у нього необхідні для навчання файли, після чого скомпонувати їх у правильному порядку. Кожен урок можна завершувати тестом для перевірки знань. Студенти, у свою чергу, можуть задавати питання на спеціальній панелі курсу і спілкуватися у курсовій групі - в цьому Udemy подібний до Coursera. У сервісу є мобільний додаток для Android і iOS - ви можете завантажувати уроки на смартфон і вивчати їх офлайн. Сервіс безкоштовний, але деякі курси коштують грошей - цей момент залишається на розсуд викладача. Також Udemy надає викладачам послуги у вигляді реклами або залучення учнів. У першому випадку він бере винагороду у 3% від продажів курсу, у другому - 50%.
Peer 2 Peer University
У Peer 2 Peer University панує демократія - уроки тут створюються спільно учнями та викладачами. Процес проходить у вигляді дискусії, учасники якої діляться досвідом і думками. Творець курсу запускає тему - викладає ролик або лекцію - після чого його доповнюють інші користувачі. Сервіс зрівнює професорів і звичайних користувачів - люди із науковими ступенями спілкуються тут з ентузіастами, які отримали свої знання у мережі. Peer 2 Peer University повністю безкоштовний.
Coursmos
Сервіс для створення мікрокурсов, тривалість яких не перевищує години. Такі уроки дозволяють швидко навчитися конкретним навичкам або отримати загальні знання в певній сфері. Практично всі курси мають формат відеозапису, який супроводжують текстові пояснення. Важливий момент - свій урок можна зробити навіть на смартфоні за допомогою мобільного додатку для Android і iOS. Готовий матеріал викладається у загальний доступ або пропонується окремим учасникам за посиланням. Coursmos безкоштовний, але при бажанні ви можете зробити платний курс. У цьому випадку сервіс візьме невелику комісію із прибутку.
Stepic
Простий веб-сервіс для створення коротких курсів: підтримуються формати MOOC і SPOC, уроки можна вбудовувати на інші сайти і платформи, включаючи Coursera, edX, Moodle, Canvas та інші. Щоб створити курс, достатньо зареєструватися на сайті або увійти через обліковий запис Google+, Facebook, Twitter, Coursera або навіть GitHub. Stepic пропонує подавати інформацію маленькими частинами, «кроками». Кожен «крок» - це картинка, невеликий текст, посилання, питання або тест. Суворої структури немає - при бажанні ви можете перевіряти знання після кожного речення. Мобільний додаток Stepic поки не випустив, і в цілому сайт не надто стабільно працює на смартфонах і планшетах. Зате сервіс повністю безкоштовний, а всі курси знаходяться у вільному доступі.
Єгор Антоненков, Edutainme
За матеріалами: Освіта.ua
Методи викладання: як стати ефективним учителем
Новий звіт Саттон Траст (Sutton Trust improving social mobility through education – провідна організація Великої Британії, що займається питаннями підвищення соціальної мобільності освіти, фінансує більше двохсот програм на замовлення 140-а наукових установ, ‑ пер.) наводить докази успішних методів викладання.
Питання про те, як стати добрим учителем, завжди було предметом дискусій. Така постановка питання створює досить багато проблем, оскільки просто не існує, та й не може існувати універсального рецепту для успіху вчителя, тому що різні підходи спрацьовують тільки в конкретних фахівців і для певних учнів класу.
Саттон Траст установлено, що популярні в освіті методи навчання, такі як надмірна похвала й заохочення учнів або надання їм можливості самим відкрити для себе ключові знання, насправді не дають високих позитивних результатів.
Автор докладу, професор Роберт Коі з Даремського університету стверджує, що це всього лише «стартовий пакет» для осмислення того, що ж усе-таки робить викладання ефективним.
Отже, що рекомендується в докладі? Ось десять основних позицій, які слід ураховувати вчителю у своїй роботі.
1. Знайте свій предмет
У докладі, підготовленому на підставі вивчення більше двохсот томів результатів досліджень, наголошується принаймні на шести основних сталих складових ефективності навчання. І одним із найважливіших є відмінні знання вчителем свого предмета.
Це може видатись очевидним, але в докладі наголошується, що кращі вчителі володіють більше глибокими знаннями свого предмета, проте якщо вони виявляються нижче певного рівня, то «істотно знижують» результативність у навчанні учнів.
На підставі цих позицій робиться висновок про необхідність «цільової допомоги» вчителям, надаючи їм розуміння конкретних галузей, де їхні знання слабкі, що може бути дуже корисним.
2. Похвала може принести більше шкоди, ніж користі
Так, у докладі затверджується, що похвала може бути для учнів шкідливою. Ряд досліджень, проведених фахівцями в області освіти, у тому числі Керолом Дуеком, професором психології Стенфордського університету та професорами Джоном Хетті й Хелен Тімперлі з Оклендського університету, чітко зафіксували цей феномен.
Дебора Стіек, декан Стенфордськой вищої школи, каже, що похвала перше за все призначається для того, щоб обнадіяти учня, але в той же час вона може реально «передати учню низькі очікування вчителя». Вона відзначає, якщо слабкі успіхи учня вчитель сприйняв зі співчуттям, а не із засудженням, то це швидше за все принесе учню більше шкоди, ніж користі.
Доклад містить застереження із цього приводу, називаючи такі висновки відкритими для інтерпретації, і вчителі можуть самі вирішити, як поступати в тому чи іншому випадку, оскільки методи, що використовуються вчителем, не можна застосовувати в будь-яких обставинах.
3. Контроль і оцінка навчання
Ефективне викладання має величезний уплив на досягнення учнів «із бідних сімей», а вірно організоване оцінювання є основою ефективного навчання, наголошується в докладі. Такий підхід включає надання дітям достатнього часу, щоби вони змогли вдосконалювати отримані нові знання й уміння, тобто вчитель повинен «навчати поступово».
Визначення ефективності зробити не просто, але доклад визнає, що прогрес учнів є тим мірилом, за допомогою якого слід оцінювати якість роботи вчителя.
4. Уподобання у методиці викладання
Природа причин, з яких вчителі використовують ті чи інші форми та методи навчання у класі та сподіваються добитися позитивних успіхів учнів, упливає на їхню успішність. Мікі Ескью, автор методики визначення ефективності роботи вчителів, уважає, що думки вчителя про те, як саме треба викладати, наприклад, математику, разом з уявленнями вчителя про те, наскільки діти її засвоять, є важливим чинником ефективності навчання.
Разом із тим дані, що підтверджують це, не є достатньо переконливими. Дослідження професорів Стіва Хіггінса з Даремського університету та Девіда Мозлі з Ньюкаслського університету педагогічних уподобань вчителів з використання у викладанні ІК-технологій не підтвердили стійку залежність між перевагами вчителя при виборі технології та успішністю учнів.
5. Взаємостосунки вчителя й вихованців
Така зафіксована позиція також може видатися цілком очевидною. І в докладі чітко фіксується, що механізми взаємодії вчителя з учнями мають великий уплив на процес навчання, а також створюють певну «атмосферу у класі». У докладі увага акцентується на величезній важливості створення позитивного мікроклімату у класі, щоби «постійно сприяти та підтверджувати самооцінку учнів». Успіх учня повинен бути атрибутом його зусиль, а не здібностей.
6. Управління дисципліною
Викликає інтерес, що це, як з'ясувалося, не такий значний критерій у порівнянні з високим рівнем знань вчителя свого предмета. Але управління навчальною діяльністю учнів класу, у тому числі й те, наскільки оптимально вчитель використовує час на уроці, координує свої власні ресурси та ресурси учнів, а також підтримує дисципліну учнів, відзначається як важлива складова.
7. Немає доказів, що диференціація працює
Установлено, що диференціація учнів на групи залежно від їхніх здібностей практично не впливає на результати навчання. Така установка теоретично може дозволити вчителю вибрати той темп навчання, який підходить усім учням. Учитель може в певних випадках навчати дуже швидко учнів у групі з високими здібностями та дуже поволі – з низькими.
8. Не турбуйтеся про стиль навчання
Опитування показало, що більше 90 % учителів уважають, що діти вчаться набагато краще, коли одержують навчальну інформацію в тому «стилі навчання», якому вони віддають перевагу. Але, не дивлячися на популярність такого підходу серед більшості вчителів, не зафіксовано жодних доказів того, що це насправді працює.
9. Початок навчання має бути важким
Це один із висновків, який може здивувати вчителів. Учні повинні усвідомити складність навчання в короткостроковій перспективі. Проте в міру засвоєння більшого обсягу навчальної інформації учень повинен побачити істотний прогрес у довгостроковій перспективі.
Елізабет Лігон Бьорк, професор Мічиганського університету та Роберт Бьорк, професор Каліфорнійського університету, стверджують, що вчителям необхідно спочатку підбирати досить високий рівень складності завдань для учнів, щоби вони перше за все отримали обсяг знань, необхідний у подальшому.
10. Вибудовуйте відносини з колегами та батьками
Професійна поведінка педагога, у тому числі підтримка колег і вміння розмовляти з батьками учнів, також має досить помірний уплив на процес навчання. У докладі йдеться про те, що не встановлено прямого зв'язку між практикою взаємостосунків вчителів із колегами та батьками й успішністю учнів, проте для більш широкого визначення успішного викладання такий критерій треба включити.
Комментарии
Отправить комментарий