Рада бачити Вас на сторінках свого блогу! "Світова література - мистецтво самовираження за допомогою слова " Акутагова Рюноске "Читають всі, але далеко не всі вміють читати" Ф.Варан

Самостійна робота учнів



Література на літо



ПАМ'ЯТКА 
Як писати рецензію

Рецензія  - відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.

Готуємося писати рецензію
 1. Прочитайте твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу…), на який будете писати рецензію.
 2. Визначте теми, що розвиває автор твору, який ви рецензуєте.
 3. Прокоментуйте назву твору. Чи відображуються в ній тема або ідея твору? Чи використані прийоми створення образності?
 4. Висловіть свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.
 5. Напишіть, чи вважаєте ви проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєте ви точку зору автора на ці проблеми.
 6. Розкажіть, в чому збігається чи не збігається ваше сприйняття предмета мовлення з авторським.
7. Відзначте мовленнєві засоби, які складають своєрідність стилю автора.
Як писати реферат

Реферат – це стислий виклад змісту кількох наукових праць, що стосуються певної проблеми. Мета: передача цілісної інформації, одержаної з різних джерел.
                                          План роботи над рефератом
1. Визначте мету написання реферату відповідно до поставленої теми.
2. Складіть план розкриття теми.
3. Ознайомтеся з літературою за темою, при читання підкреслюйте основні ідеї та положення, докази, аргументи та висновки, щоб потім зосередити на них увагу.
4. Класифікуйте виписки, зроблені під час читання розглянутих джерел.
5. Проаналізуйте зібраний матеріал, обміркуйте, зробіть узагальнені висновки.
6. Оформіть реферат.

Структура реферату
1. План або зміст із зазначенням сторінок, глав, розділів.
2. Обґрунтування вибору теми.
3. Теоретичні основи обраної теми.
4. Виклад основного питання.
5. Висновок та узагальнення.
6. Практичне значення реферату.
7. Список використаної літератури.
8. Додатки: документи, ілюстрації, схеми, таблиці тощо.

 Пам’ятка «Як складати інтерв’ю»

1. Визначте тему інтерв’ю.
Якщо опитуваний - письменник, це можуть бути факти з біографії, питання про творчість, проблематику творів. Якщо це літературний герой, це можуть бути факти з його життя тощо.
 2. З якою метою ви його проводите?
кладіть та запишіть запитання, що вас цікавлять.
 3. Зберіть матеріал для відповідей на запитання.
Для цього необхідно уважно прочитати довідкову літературу або перечитати художній твір. Відповіді необхідно створювати за достовірними джерелами, в них не повинно бути фактичних помилок, порушень хронологічної послідовності.
 4. Складіть план бесіди.
 5. Запишіть інтерв’ю, використовуючи форму діалогу.
Інтерв’ю також можуть складатися у формі монологу (самоінтерв’ю, анкета) або полілогу.
 6. Інтерв’ю необхідно складати у художньому або публіцистичному стилі.
 7. Намагайтеся не використовувати розмовну лексику.
 8. Зробіть обрамлення для свого інтерв’ю.
 9. Підготуйте виразне читання своєї роботи «за ролями».
 10. За можливістю використовуйте атрибутику часу (письменника, героя), елементи костюму.
11. Пам’ятайте, що читання інтерв’ю – це театральна дія, отже намагайтеся передати у розмові характери своїх «героїв»

План аналізу епічного твору

1. Відомості про автора, історію створення (коротко).
2. Тема та жанр твору.
3. Композиція та сюжет.
4. Система образів.
5. Форми зображення дійсності:
 - розповідь: від І особи, невласне пряма;
- описи;
- роздум.
6. Мова твору:
- своєрідність слововживання (активність включення синонімів, антонимів, омонімів, історизмів, архаїзмів, неологізмів, варваризмів, професіоналізмів, автори змів);
- прийоми образності (епітети, метафори, порівняння, алегорія, метонімія, іронія, гіпербола);
- фразеологізми (прислів’я, приказки, крилаті слова);
-фонетичний лад (асонанс, дисонанс, алітерація);
- синтаксичні фігури мови (риторичні питання, звернення, вигуки, повтори, антитези, інверсії).
7. Ідея твору. Яким чином вона розкривається? Яким був задум письменника?
8. Власні враження про твір.

План аналізу драматичного твору


1. Жанрова природа тексту.
2. Конфлікт.
3. Особливості розвитку сценічної дії.
4. Характери героїв і художні засоби їх розкриття.
5. Сюжетні та позасюжетні елементи (монологи, діалоги, ремарки тощо).
6. Тема та ідея.
7. Різні наукові та читацькі інтерпретації.
8. Місце твору в історико-літературному процесі.
9. Якщо ви переглянули постановку твору (театральну, у кіно), порівняйте її з прочитаним твором. Чи вдалося авторам, на вашу думку, передати авторський задум?

Комментариев нет:

Отправить комментарий