Чудова сонячна, з пухнастим сніжком, погода, водоспади нових знань і практичних навичок, знайомства з сакральним Києвом та друзями з усієї України – все це з 13 по 17 лютого відбувалося з учнями Малої академії наук на зимових очних дослідницько-експериментальних сесіях Всеукраїнської хімічної та лінгвістичної очно-заочних шкіл МАН. Навчання і проживання для юних дослідників було облаштовано на базі Міжнародного центру дитячої наукової творчості в Пущі-Водиці, серед казкового у своїй віковій красі соснового бору. При проведенні заочних шкіл учні мали змогу гармонійно чергувати заняття з відпочинком, підготовку до лекцій – із грою, а походи у їдальню – зі спостереженнями за грайливими білками й собаками.
Кожна школа проводила заняття за власною програмою. На юних лінгвістів у перші два дні чекали лекції «Принципи класифікації частин мови», «Синтаксис як розділ граматики. Предмет та основні одиниці синтаксису», «Словосполучення. Фразеологізовані та лексикалізовані сполуки слів», «Синкретичні синтаксичні функції іменників» – ціла мовознавча симфонія, до опанування і виконання якої так дбайливо були залучені старшокласники з усіх куточків України. Свої знання вони закріплювали на практичних заняттях на теми «Односкладні та неповні речення», «Умови відокремлення означень і прикладок в українській мові», «Текст. Структурні типи складного синтаксичного цілого».
Допомагали мовознавцям-початківцям засвоїти матеріал викладачі кафедри української мови Інституту української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка, Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова – кандидат філологічних наук, професор Наталія ГАЛЬОНА і її колега по кафедрі, кандидат філологічних наук, доцент Олеся СУЛИМА. Вмінню створювати, виправляти і вдосконалювати текст майбутніх літературознавців, філологів та журналістів навчали і в два останніх дні. Теми лекцій, які багато що говорять фахівцям, – «Засоби ускладнення простого речення», «Вставні та вставлені одиниці. Модальна функція вставних слів», практичне заняття «Синтаксичний аналіз речення» і прикінцевий тест «Просте та складне речення» – весь підсумок багатоденної роботи допомагав формуванню справжніх знавців і поширювачів українського слова, української мови, української культури.
По завершенню заочних шкіл усі учасники отримали свідоцтва про навчання. Однією з учасниць була і учениця 10 класу нашої школи Костина Анастасія. «Тут була і на осінній, і на зимовій сесії. Все тут чудово. Мені дуже сподобалося в заочній лінгвістичній школі Малої академії наук. Я отримала тут неоціненний досвід і гарну практику перед зовнішнім незалежним оцінюванням, познайомилася з цікавими людьми, поглибила свої знання з української мови. Сподобалася і екскурсія Києвом,» - ділиться своїми враженнями Настя.
В усіх починаннях Настю я як класний та науковий керівник підтирмую: «Я дуже рада, що Настя мала можливість навчитися і гарно відпочити у Пущі-Водиці. Вважаю,що під час різноманітних шкіл, науково-освітянських форумів і пізнавальних екскурсій на базі Міжнародного центру дитячої наукової творчості в Пущі-Водиці діти розвиваються, поглиблюють свої знання, обмінюються досвідом зі своїми однолітками та мають можливість для самовдосконалення."
Бажаю Насті нових творчих злетів та цікавих досліджень!
Комментарии
Отправить комментарий