Рада бачити Вас на сторінках свого блогу! "Світова література - мистецтво самовираження за допомогою слова " Акутагова Рюноске "Читають всі, але далеко не всі вміють читати" Ф.Варан

вторник, 27 февраля 2018 г.

Дистанційне навчання 9 клас

Урок № 45
Тема . Образ Башмачкіна та засоби його створення.
1.     Дайте відповіді на запитання.
- Образ Башмачкіна – сталий, показаний в розвитку чи змінюється? (змінюється).
- Хто з персонажів впливає на нього, призводить до таких змін? (Петрович і генерал).
- Хто такий Петрович? (кравець, колишній кріпак)
- Що вам відомо про його зовнішність? (Він рябий, мав криве око;великий палець на нозі зі знівеченим нігтем).
- Які звички він мав? (Пиячив – скидав ціну;був тверезим – піднімав).
- Як вплинув Петрович на Акакія Акакійовича? (Змусив пошити нову шинель).
- До чого це призвело? (Жорсткої економії; появи мети в житті).
- Образ Петровича пов’язаний з позитивними чи негативними змінами в житті Акакія Акакійовича? (Позитивними).
2. Завдання:використовуючи цитати, дібрані вдома, першій групі схарактеризувати образ Башмачкіна до появи нової шинелі; другій – його образ з її появою.
3. Скласти сенкан
1.«Акакій Акакійович у старій шинелі»;
2 «Акакій Акакійович у новій шинелі»).
4. Дайте свою характеристику головному персонажу повісті одним словом чи фразою, починаючи зі слів «Акакій Акакійович – це...»
Домашнє завдання
Для всіх
Підготуватись до написання тесту;
повторити визначення понять «романтизм», «реалізм»,
знайти відповідні елементи у повісті.
Індивідуально
скласти сенкан «Башмачкін-привид».

Урок № 46
Тема. Урок розвитку мовлення (письмово). Твір-роздум «Як має жити людина?» (за творами О. де Бальзака, М.В.  Гоголя).
1.     Виконайте тестову роботу.
Тестова робота.
1. М.В. Гоголь –
а) російський письменник;
б)український письменник;
в) російський і український письменник.
2. Збірка повістей, яка принесла славу Гоголю, має назву:
а) «Вечори на хуторі біля Диканьки»;
б) «Арабески»;
в) «Миргород».
3.Сюжет «Ревізора» та «Мертвих душ» Гоголю підказав:
а) Жуковський; б) Пушкін; в) Крилов.
4. Країна, яку Гоголь назвав «батьківщиною своєї душі»:
а) Росія; б)Україна; в) Італія.
5. Повість «Шинель» входить до циклу
а) повістей «Вечори на хуторі біля Диканьки»;
б)повістей «Миргород»;
в) петербурзьких повістей.
6. Улюблена справа Башмачкіна:
а)пришивати гудзики до шинелі;
б)переписувати ділові папери;
в)ремонтувати взуття.
7.Образом-символом його безпросвітного життя є:
а) стара шинель;
б) потерті чоботи;
в) драний капелюх.
8. Щоб стати іншою людиною, Акакію Акакійовичу потрібно було:
а) пошити нову шинель;
б) полагодити чоботи
в) купити новий капелюх
9. В перший же вечір обновку Башмачкіна:
а)порвали;
б) поміняли;
в) вкрали.
10. Привид, що блукав Петербургом, зник після того як:
а) знайшов свою шинель;
б)зідрав шинель з плечей генерала;
в) помстився викрадачу.
11. Образ Акакія Акакійовича – це образ:
а)месника;
б ) «маленької людини»;
в)нікчемної істоти.
12. Гоголь хоче донести до читача думку, що:
а) будь-який злочин мусить бути покараний;
б) кожна людина повинна прагнути досягти своєї мети;
в) якою б слабкою не була людина, вона не заслуговує знущання й презирства.
2. Памятайте!
Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки. До того ж оцінювання висловлення було б суб’єктивним, якби вчитель керувався лише критерієм «подобається – не подобається». Тож дотримання певної визначеної схеми під час написання твору-роздум – доконечна вимога, виконання якої допоможе учневі переконливо довести свою думку, а вчителеві дасть орієнтири для об’єктивного оцінювання. Отож пропонуємо старшокласникам запам’ятати структуру твору-роздуму:
1.Теза
2. Аргументи.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
5. Висновок.
Середня частина може варіюватися: або по­даємо одразу всі аргументи (мінімум два), або по одному, наводячи після кожного приклад. Тоді схема твору матиме такий вигляд:
1.Теза.
2. Перший аргумент.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Другий аргумент.
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6. Висновок.
Слід наголосити на логічному зв’язку всіх елементів структури: аргументи доводять тезу, приклади підтверджують правильність аргу­ментів. Це означає, що коли висунути дві тези, то потрібно аргументувати кожну з них двома дока­зами й до кожного добирати приклади. Тут неважко й заплутатися. Тож треба намагатися чітко й лаконічно викладати свої думки.
Спеціальні слова й вирази у творі-роздумі
Теза  Я думаю, …
Я вважаю, …
Мені здається, що …
На мою думку, …
На моє переконання, …
Моя точка зору на цю проблему така: …АргументиЯ так вважаю, тому що …
Чому я так думаю? Тому що …
 Аргументом на користь моєї думки мо­же бути те, що …
До того ж …
Довести своє твердження я можу такими аргументами:
по-перше, …, а по-друге, …
На користь моєї думки можу навести такі аргументи: …
Моє переконання ґрунтується на тому, що, по-перше, …,
а по-друге, …
Хоч моя думка, можливо, видається дивною, спробую переконати вас такими аргументами: …
Памятайте!
В абсурдному світі – світі, де цінують чин, а не людину, переймаються своєю «значущістю», а не справедливістю, - цілком логічним буде саме такий фантастичний фінал. (Читання епіграфа).Тільки так могла восторжествувати справедливість у світі, який забув, що всі люди – брати, і кожен з нас приходить у цей світ, щоб виконати свою певну місію. Простягти руку бідному і зневаженому, обняти його як брата і допомогти знову відчути себе людиною – найвищий подвиг, на думку Гоголя.
Під впливом його петербурзьких повістей з’являються такі твори Некрасова, як «Про погоду», «Пісня про вільну людину»; Салтикова –Щедріна – «Заплутана справа»;Достоєвського – «Бідні люди», «Записки із мертвого дому», «Принижені й скривджені»; Гаршина – «Художники»; Чехова – «Три роки» та інші.
Микола Васильович перший побачив «маленьких людей», перший           показав їх в російській літературі і перший підняв голос на їхній захист.
Домашнє завдання
Для всіх
1.Завершіть фразу, що починається словами: «Уроки за повістю Гоголя «Шинель» навчили мене...»
2 Поясніть вислів. «…... с этих пор совершенно прекратилось появление
чиновника-мертвеца: видно, генеральская шинель пришлась ему совершенно по плечам...
М.Гоголь.
3. Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Індивідуально.
1.     Створіть відеоролик «Усі ми вийшли з гоголівської «Шинелі».






.

1 комментарий: