К основному контенту

Дистанційне навчання 9 клас

Урок № 45
Тема . Образ Башмачкіна та засоби його створення.
1.     Дайте відповіді на запитання.
- Образ Башмачкіна – сталий, показаний в розвитку чи змінюється? (змінюється).
- Хто з персонажів впливає на нього, призводить до таких змін? (Петрович і генерал).
- Хто такий Петрович? (кравець, колишній кріпак)
- Що вам відомо про його зовнішність? (Він рябий, мав криве око;великий палець на нозі зі знівеченим нігтем).
- Які звички він мав? (Пиячив – скидав ціну;був тверезим – піднімав).
- Як вплинув Петрович на Акакія Акакійовича? (Змусив пошити нову шинель).
- До чого це призвело? (Жорсткої економії; появи мети в житті).
- Образ Петровича пов’язаний з позитивними чи негативними змінами в житті Акакія Акакійовича? (Позитивними).
2. Завдання:використовуючи цитати, дібрані вдома, першій групі схарактеризувати образ Башмачкіна до появи нової шинелі; другій – його образ з її появою.
3. Скласти сенкан
1.«Акакій Акакійович у старій шинелі»;
2 «Акакій Акакійович у новій шинелі»).
4. Дайте свою характеристику головному персонажу повісті одним словом чи фразою, починаючи зі слів «Акакій Акакійович – це...»
Домашнє завдання
Для всіх
Підготуватись до написання тесту;
повторити визначення понять «романтизм», «реалізм»,
знайти відповідні елементи у повісті.
Індивідуально
скласти сенкан «Башмачкін-привид».

Урок № 46
Тема. Урок розвитку мовлення (письмово). Твір-роздум «Як має жити людина?» (за творами О. де Бальзака, М.В.  Гоголя).
1.     Виконайте тестову роботу.
Тестова робота.
1. М.В. Гоголь –
а) російський письменник;
б)український письменник;
в) російський і український письменник.
2. Збірка повістей, яка принесла славу Гоголю, має назву:
а) «Вечори на хуторі біля Диканьки»;
б) «Арабески»;
в) «Миргород».
3.Сюжет «Ревізора» та «Мертвих душ» Гоголю підказав:
а) Жуковський; б) Пушкін; в) Крилов.
4. Країна, яку Гоголь назвав «батьківщиною своєї душі»:
а) Росія; б)Україна; в) Італія.
5. Повість «Шинель» входить до циклу
а) повістей «Вечори на хуторі біля Диканьки»;
б)повістей «Миргород»;
в) петербурзьких повістей.
6. Улюблена справа Башмачкіна:
а)пришивати гудзики до шинелі;
б)переписувати ділові папери;
в)ремонтувати взуття.
7.Образом-символом його безпросвітного життя є:
а) стара шинель;
б) потерті чоботи;
в) драний капелюх.
8. Щоб стати іншою людиною, Акакію Акакійовичу потрібно було:
а) пошити нову шинель;
б) полагодити чоботи
в) купити новий капелюх
9. В перший же вечір обновку Башмачкіна:
а)порвали;
б) поміняли;
в) вкрали.
10. Привид, що блукав Петербургом, зник після того як:
а) знайшов свою шинель;
б)зідрав шинель з плечей генерала;
в) помстився викрадачу.
11. Образ Акакія Акакійовича – це образ:
а)месника;
б ) «маленької людини»;
в)нікчемної істоти.
12. Гоголь хоче донести до читача думку, що:
а) будь-який злочин мусить бути покараний;
б) кожна людина повинна прагнути досягти своєї мети;
в) якою б слабкою не була людина, вона не заслуговує знущання й презирства.
2. Памятайте!
Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки. До того ж оцінювання висловлення було б суб’єктивним, якби вчитель керувався лише критерієм «подобається – не подобається». Тож дотримання певної визначеної схеми під час написання твору-роздум – доконечна вимога, виконання якої допоможе учневі переконливо довести свою думку, а вчителеві дасть орієнтири для об’єктивного оцінювання. Отож пропонуємо старшокласникам запам’ятати структуру твору-роздуму:
1.Теза
2. Аргументи.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
5. Висновок.
Середня частина може варіюватися: або по­даємо одразу всі аргументи (мінімум два), або по одному, наводячи після кожного приклад. Тоді схема твору матиме такий вигляд:
1.Теза.
2. Перший аргумент.
3. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва.
4. Другий аргумент.
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6. Висновок.
Слід наголосити на логічному зв’язку всіх елементів структури: аргументи доводять тезу, приклади підтверджують правильність аргу­ментів. Це означає, що коли висунути дві тези, то потрібно аргументувати кожну з них двома дока­зами й до кожного добирати приклади. Тут неважко й заплутатися. Тож треба намагатися чітко й лаконічно викладати свої думки.
Спеціальні слова й вирази у творі-роздумі
Теза  Я думаю, …
Я вважаю, …
Мені здається, що …
На мою думку, …
На моє переконання, …
Моя точка зору на цю проблему така: …АргументиЯ так вважаю, тому що …
Чому я так думаю? Тому що …
 Аргументом на користь моєї думки мо­же бути те, що …
До того ж …
Довести своє твердження я можу такими аргументами:
по-перше, …, а по-друге, …
На користь моєї думки можу навести такі аргументи: …
Моє переконання ґрунтується на тому, що, по-перше, …,
а по-друге, …
Хоч моя думка, можливо, видається дивною, спробую переконати вас такими аргументами: …
Памятайте!
В абсурдному світі – світі, де цінують чин, а не людину, переймаються своєю «значущістю», а не справедливістю, - цілком логічним буде саме такий фантастичний фінал. (Читання епіграфа).Тільки так могла восторжествувати справедливість у світі, який забув, що всі люди – брати, і кожен з нас приходить у цей світ, щоб виконати свою певну місію. Простягти руку бідному і зневаженому, обняти його як брата і допомогти знову відчути себе людиною – найвищий подвиг, на думку Гоголя.
Під впливом його петербурзьких повістей з’являються такі твори Некрасова, як «Про погоду», «Пісня про вільну людину»; Салтикова –Щедріна – «Заплутана справа»;Достоєвського – «Бідні люди», «Записки із мертвого дому», «Принижені й скривджені»; Гаршина – «Художники»; Чехова – «Три роки» та інші.
Микола Васильович перший побачив «маленьких людей», перший           показав їх в російській літературі і перший підняв голос на їхній захист.
Домашнє завдання
Для всіх
1.Завершіть фразу, що починається словами: «Уроки за повістю Гоголя «Шинель» навчили мене...»
2 Поясніть вислів. «…... с этих пор совершенно прекратилось появление
чиновника-мертвеца: видно, генеральская шинель пришлась ему совершенно по плечам...
М.Гоголь.
3. Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Індивідуально.
1.     Створіть відеоролик «Усі ми вийшли з гоголівської «Шинелі».






.

Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Дистанційне навчання , 9 клас.

https://docs.google.com/document/d/1Zb6vIsGL9sBCsfrJf6fFGUL1U2mMRtrVsrhEYXDUNyc/edit

Контрольна робота 9 клас

Контрольна робота№ 5 за розділом «Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ–початку ХХ ст.» Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів) I варіант 1. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора скоїла такий злочин: а) підробила підпис на документі; б) витратила велику суму із сімейного бюджету; в) без дозволу продала будинок батька; г) зрадила чоловіка. 2. На початку твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» квіткарка Еліза відзначалася: а) жахливою вимовою; б) потворною зовнішністю; в) шахраюванням; г) легковажною поведінкою. 3. Наприкінці п’‎єси Г. Ібсена «ляльковий дім» Хельмер не дозволив Норі виховувати дітей через те, що: а) вважав її хворою; б) був упевнений: брехливі матері виховують злочинців; в) мав для цього цілий штат няньок; г) бажав, аби вона більше уваги приділяла собі. 4. Героїня трагікомедії Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза поскаржилася на чоловіків-експериментаторів: а) місіс П

ДИСТАНЦіЙНЕ НАВЧАННЯ 8 КЛАС.

8 клас Урок №45 Тема. Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи. ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ 1.  Дайте в і дпов і д і на запитання. 1. Для чого Дон Кіхот умовляє Санчо Пансу їхати з ним? 2. Чим займався Санчо Панса? 3. Зачитайте, як автор характеризує Санчо в розділі VII. Що в цій характеристиці його об’єднує з Дон Кіхотом? (Санчо «був... чоловік добрий, хоч добра мав, сердега, не гурт, але, як то кажуть, без олії в голові». Дон Кіхот теж має добре серце, але через лицарські романи з’їхав з глузду.) 4. Що приваблювало Санчо Пансу в цій подорожі? 5. Чому зброєносець їхав на віслюкові? 6. Як ви вважаєте, чому автор поруч із Дон Кіхотом змалював саме Санчо, який зовні та за поглядами зовсім не був схожим на зброєносця відважного лицаря? (Образ селянина підсилює комізм і безглуздя як ідеї Дон Кіхота зробитися лицарем, так і його подвигів.) 7. Як Санчо Па